Wykorzystujemy pliki cookies. Serwis internetowy eWings.pl dba o swoich Klientów. Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji oraz w celu usprawnienia funkcjonowania sklepu, korzystamy z technologii plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz naszą polityką cookies.

Oferta dla Biznesuarrow
       22 451 00 50
pon. - pt. 9:00 - 19:00, sob. 10:00 - 14:00

Opis oferty i warunki podróżowania

Linie lotnicze KLM

KLM to holenderskie Królewskie Linie Lotnicze (Koninklijke Luchtvaart Maatschappij voor Nederland en Koloniën). Są to jedne z najbardziej znanych europejskich linii lotniczych. Bazą przewoźnika jest lotnisko Schiphol w Amsterdamie. KLM są jednym z najdłużej działających na rynku i największych linii lotniczych na świecie. Linie KLM zostały założone 7 października 1919 roku. Pierwsze samoloty KLM wystartowały 17 maja 1920 roku z Londynu do Amsterdamu.

Od 5 maja 2004 roku holenderskie linie wchodzą w skład holdingu Air France- KLM Group i współpracują z amerykańskimi liniami lotniczymi Northwest Airlines. KLM posiada 26% udziałów Kenya Airways oraz jest właścicielem Martinair. Air France - KLM Group posiada pakiet mniejszościowy we włoskich liniach lotniczych Alitalia. Przewoźnik KLM należy do sojuszu lotniczego Sky Team. Zatrudniają około 33 000 pracowników, z czego około 28 000 w Holandii i około 5000 poza Holandią. Z Polski bezpośrednio liniami KLM dolecimy z Warszawy do Amsterdamu. Linie lotnicze KLM oferują swoim pasażerom bezpłatne programy m.in. do nauki języków obcych, książek mówionych, program informacji o locie w formie audiowizualnej prezentacji oraz program biznesowy, którego tematyka dotyczy świata globalnego biznesu. Porusza także różnice kulturowe, zwyczaje biznesowe i kwestie protokolarne w różnych krajach. Latając tymi holenderskimi linami bierzemy udział w programie Flying Blue Miles. Daje on nam możliwość otrzymania od KLM nagrody. Jedynym warunkiem jest zdobycie określonej ilości mil.

W skład KLM wchodzą:

  • KLM Royal Dutch Airlines
  • KLM Cityhopper
  • KLM Asia
  • KLM Cargo
Obecnie flota holenderskich linii liczy ponad 100 samolotów różnego typu:
Boeing 747 - 400
airplane Ilość: 22
people Max. liczba pasażerów: 428
Boeing 747 - 400ER Freighter (Cargo)
airplane Ilość: 4
people Max. liczba pasażerów: 428
Boeing 777 - 300ER
airplane Ilość: 3
people Max. liczba pasażerów: 425
Boeing 777 - 200ER
airplane Ilość: 15
people Max. liczba pasażerów: 327
McDonnell Douglas MD-11
airplane Ilość: 10
people Max. liczba pasażerów: 294
Airbus A330-200
airplane Ilość: 10
people Max. liczba pasażerów: 251
Boeing 737 - 900/800
airplane Ilość: 5
people Max. liczba pasażerów: 189
Boeing 737 - 400/300
airplane Ilość: 11
people Max. liczba pasażerów: 147
Boeing 737 - 700
airplane Ilość: 4
people Max. liczba pasażerów: 129
Embraer 190
airplane Ilość: 4
people Max. liczba pasażerów: 100
Fokker 100/70
airplane Ilość: 14
people Max. liczba pasażerów: 103
Fokker 50
airplane Ilość: 10
people Max. liczba pasażerów: 50
Pasażerów korzystających z usług KLM-u obowiązują następujące zasady:
  1. Bagaż podręczny - podróżując World Business Class lub Europe Select, pasażer może wziąć 1 sztukę bagażu podręcznego o następujących wymiarach 55x25x35 (dł.x szer.x wys.) oraz jedną mniejszą torbę o wymiarach 45 x 20 x35 (dł.x szer.x wys.). Całkowita waga wszystkich sztuk bagażu, włącznie z akcesoriami typu mały laptop, aktówka, parasolka, kamera, nie może przekroczyć 18 kg. Natomiast pasażer klasy ekonomicznej może wziąć na pokład 1 sztukę bagażu o wymiarach 55x25x35 (dł.x szer.x wys.). Całkowita waga wszystkich sztuk bagażu, włącznie z akcesoriami typu mały laptop, aktówka, parasolka, kamera, nie może przekroczyć 12 kg. Produkty płynne i galaretowate, jak np. artykuły kosmetyczne i pielęgnacyjne są dozwolone w bagażu podręcznym, o ile spełniają następujące wymogi:
    • check Pojemniki z płynami i podobnymi produktami mogą mieć pojemność do 100 ml (obowiązuje maksymalna pojemność na nadruku opakowania).
    • check Wszystkie pojedyncze pojemniki muszą być transportowane razem w jednej przeźroczystej, zamykanej torebce plastikowej (np. zaciskane torebki plastikowe tzw. zipy) o maksymalnej pojemności jednego litra.
    • check Na jedną osobę może przypadać maksymalnie jedna torebka.
    • check Torebkę należy okazać oddzielnie w trakcie kontroli bezpieczeństwa.
    • check Lekarstwa i żywność specjalnego przeznaczenia (np. pożywienie dla niemowląt), które w trakcie rejsu są potrzebne na pokładzie samolotu, nie muszą być transportowane w plastikowej torebce. Artykuły te muszą jednak także zostać okazane w trakcie kontroli bezpieczeństwa.
  2. bagaż rejestrowany - każdemu pasażerowi podróżującemu klasą ekonomiczną przysługuje jedna sztuka bagażu do 20 kg. Pasażer podróżujący klasą business może zabrać jedną sztukę bagażu do 30 kg. W przypadku klientów będących członkami Flying Blue przysługują dodatkowe kilogramy do głównego bagażu. Silver + 5kg, Gold + 10 kg, Platinum + 20kg. Pasażerowie posiadający kartę Platinum mogą jeszcze dodatkowo przewieźć sprzęt sportowy do 20 kg m.in. sprzęt do golfa, do nurkowania, narty oraz snowboard.
  3. Na trasach do USA i Kanady pasażerowi podróżującemu klasą ekonomiczną przysługują 2 sztuki bagażu do 23 kg każda, natomiast pasażerowi podróżującemu klasą business przysługują 2 sztuki bagażu do 32 kg każda.
  4. Dziecku poniżej drugiego roku życia przysługuje 1 sztuka bagażu podręcznego o wymiarach 55x35x25 i o maksymalnej wadze 10 kg. Na pokład samolotu można również zabrać fotelik dziecięcy lub samochodowy oraz mały wózek składany tzw. spacerówkę (musi się zmieścić pod fotelem lub w skrytce na bagaż podręczny). W innym przypadku wózek będzie przewożony bezpłatnie w luku bagażowym. Dziecku poniżej drugiego roku życia przysługuje bagaż główny do 10 kg.
  5. Dzieci poniżej 5 roku życia nie mogą podróżować bez opieki. Dzieci w wieku 5 - 12 lat mogą podróżować same. W takich przypadkach holenderskie linie lotnicze oferują wykupienie tzw. serwisu dla osób niepełnoletnich podróżujących samotnie (bez opieki). Dzieci od 12 do 17 roku życia mogą podróżować bez opieki liniami KLM i Air France.
  6. Holenderskie linie lotnicze zezwalają na przewóz zwierząt. Zwierzę może być przewożone tym samym lotem co właściciel jedynie wtedy gdy będzie wpisane w rezerwację i zostanie wyrażona zgoda na przewóz zwierzęcia na pokładzie samolotu. W zależności od wielkości i wagi psa lub kota można go przewieźć na 3 sposoby:
    • check Na pokładzie - aby przewieźć psa lub kota na pokładzie samolotu linii KLM należy spełnić następujące warunki: pies lub kot musi się zmieścić w klatce nie większej niż 43 x 31 x 20 cm (dł. x szer. x wys.). Klatka ze zwierzęciem nie może przekraczać wagi 6 kg.
    • check W luku bagażowym - zwierze będzie przewożone w specjalnej klatce spełniającej wymogi IATA w wyznaczonej części bagażowej samolotu. Waga klatki ze zwierzęciem nie może przekraczać 75 kg. ( w innym przypadku zwierzę będzie przewożone przez KLM Cargo). Jeśli wymiary klatki przekraczają 292 cm (dł. + szer. + wys.), przewożone ono będzie przez KLM CARGO. (w niektórych typach samolotów max. wymiary klatki mogą wynosi 247 cm.
    • check Zwierzę może zostać przewiezione przez KLM CARGO.

    Australia, Hongkong, Irlandia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kenia, południowa Afryka oraz Wielka Brytania zezwalają na przewóz zwierząt JEDYNIE przez KLM CARGO.

    Aby zwierzę mogło być przewożone na terenie Unii Europejskiej liniami lotniczymi KLM musi posiadać następujące dokumenty w języku angielskim:

    • check ważne zaświadczenie lekarskie wydane na 2 - 8 dni przed wylotem podpisane przez licencjonowanego weterynarza.
    • check ważne zaświadczenie, ze zwierzę zostało zaszczepione przeciwko wściekliźnie przynajmniej 21 dni przed wylotem.
    • check Zwierzęta przewożone z/do Unii Europejskiej muszą mieć wszczepiony mikrochip lub posiadać tatuaż oraz ważny paszport (honorowany przez Unię Europejską).
  7. Linie KLM zapewniają przewóz osób niepełnosprawnych, o ograniczonej sprawności ruchowej oraz niewidomych lub niedowidzących. Linie lotnicze zapewniają swoim niepełnosprawnym klientom pomoc w dotarciu do samolotu. Po dokonaniu rezerwacji należy poinformować przewoźnika czy pasażer niepełnosprawny lub z ograniczoną sprawnością ruchową będzie podróżował z własnym wózkiem inwalidzkim lub sprzętem umożliwiającym poruszanie się. W przypadku wózka inwalidzkiego należy podać jego dokładne wymiary oraz ciężar. Ma to na celu zapewnienie klientom KLM-u jak najlepszej pomocy, obsługi.
  8. Linie lotnicze oferują swoim klientom:
    • check Pomoc przy odprawie, transporcie między terminalami oraz wsiadanie i wysiadanie z samolotu.
    • check Wózki inwalidzkie i sprzęt umożliwiający poruszanie się na pokładzie samolotu.
    • check Przewóz psów przewodników na pokładzie samolotu

Pasażerowie podróżujący liniami AIR FRANCE i KLM na rejsach europejskich, jak również na trasach średniego zasięgu mając bilet elektroniczny mogą skorzystać z usługi odprawy przy użyciu telefonu komórkowego. Jest ona dostępna od 30 godzin do 30 minut przed zamknięciem odprawy i dotyczy wszystkich rejsów Air France i KLM.

Oprócz biletów lotniczych holenderskie linie lotnicze oferują swoim klientom wynajęcie pokoju w hotelu lub samochodu w dowolnym miejscu na świecie.