Wykorzystujemy pliki cookies. Serwis internetowy eWings.pl dba o swoich Klientów. Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji oraz w celu usprawnienia funkcjonowania sklepu, korzystamy z technologii plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz naszą polityką cookies.

Oferta dla Biznesuarrow
       22 451 00 50
pon. - pt. 9:00 - 19:00, sob. 10:00 - 14:00

Opis oferty i warunki podróżowania

Linie lotnicze LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT są jednym z najstarszych przewoźników na świecie. Pod nazwą Polskie Linie Lotnicze LOT działa w branży lotniczej od 1 stycznia 1929 roku. Linie powstały w wyniku połączenia wszystkich działających w kraju linii lotniczych. W 1930 roku polski przewoźnik został przyjęty do Stowarzyszenia Międzynarodowego Transportu Lotniczego IATA. Pierwszy międzynarodowy lot odbył się 1 kwietnia 1930 roku na trasie Warszawa - Lwów - Czerniowce - Bukareszt. Kolejnymi kierunkami były Ateny, Bejrut i Helsinki. Godłem PLL LOT od 1931 roku jest "żuraw". W czasie II wojny światowej LOT zawiesił działalność, wznowił ją w 1945 roku - na trasach krajowych w kwietniu, a na międzynarodowych w maju. W 1949 roku LOT wznawia połączenia do Budapesztu, Bukaresztu i Kopenhagi. Od 1934 roku główną siedzibą polskich linii lotniczych LOT jest port lotniczy im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Główne porty lotnicze LOT ma w Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu. W 1955 roku polskie linie lotnicze przewiozły milion pasażerów a w roku 1989 już 2,3 mln.

Od listopada 1992 roku LOT jest spółką akcyjną. W tym samym roku powstaje program lojalnościowy LOT Voyager. Został on wprowadzony z myślą o pasażerach, którzy często korzystają z usług polskich linii lotniczych. W lipcu 1997 roku LOT powołuje siostrzaną spółkę Eurolot, której zadaniem jest obsługa połączeń krajowych. Do PLL LOT należał polski przewoźnik niskobudżetowy Centralwings (loty zostały zawieszone wiosną 2009 roku). Od 26 października 2003 roku polskie linie są członkiem sojuszu lotniczego Star Alliance, do którego należą m.in. Lufthansa, SWISS, SAS czy Austrian Airlines. PLL LOT jest jedną z najlepszych linii lotniczych w Europie Środkowo-Wschodniej co potwierdzają liczne nagrody przyznawane przez wiodące wydawnictwa branżowe.

Obecnie flota liczy 50 samolotów różeneo typu:
Boeing 767 - 300 ER
airplane Ilość: 5
people Max. liczba pasażerów: 243
Boeing 737 - 400
airplane Ilość: 3
people Max. liczba pasażerów: 147
Boeing 737 - 500
airplane Ilość: 6
people Max. liczba pasażerów: 108
Embraer 175
airplane Ilość: 6
people Max. liczba pasażerów: 82
Embraer 170
airplane Ilość: 10
people Max. liczba pasażerów: 70
Embraer ERJ 145
airplane Ilość: 6
people Max. liczba pasażerów: 48
ATR - 72
airplane Ilość: 8
people Max. liczba pasażerów: 64
ATR - 42 - 500
airplane Ilość: 6
people Max. liczba pasażerów: 46
Pasażerów korzystających z usług LOT-u obowiązują następujące zasady:
  1. Bagaż podręczny - pasażer LOT-u w klasie ekonomicznej może zabrać na pokład jedną sztukę bagażu do 6 kg o łącznych wymiarach do 115 cm. Natomiast pasażer klasy biznes może zabrać dwie sztuki bagażu do 9 kg o łącznych wymiarach do 115 cm. Dodatkowo, w ramach ceny biletu, jako bagaż podręczny pasażer może zabrać: małą torebkę damską, płaszcz, pelerynę lub koc, parasol lub laskę, aparat fotograficzny, lornetkę lub kamerę, parę kul lub w pełni składany wózek inwalidzki (jeśli są niezbędne w czasie podróży), pokarm i składany wózek dla niemowlęcia (jeśli są niezbędne w czasie podróży). Pasażerom wolno zabierać ze sobą jedynie niewielkie ilości artykułów w płynie w bagażu podręcznym, w opakowaniach jednostkowych o maksymalnej pojemności 100 ml. Opakowania należy umieści w jednej przezroczystej torebce plastikowej z możliwością wielokrotnego zamykania. Jeden pasażer może przewozi nie więcej, niż 1 litr płynów. Artykuły w płynie obejmują:
    • check woda i inne napoje, zupy, syropy;
    • check kremy, toniki i olejki;
    • check perfumy;
    • check aerozole;
    • check żele, włącznie z żelami do włosów i pod prysznic;
    • check zawartość pojemników pod ciśnieniem, włącznie z pianką do golenia, innymi piankami i dezodorantami ;
    • check pasty, włącznie z pastą do zębów;
    • check mieszanki substancji płynnych i stałych; tusz do rzęs;inne przedmioty o podobnej konsystencji.
  2. Bagaż rejestrowany - pasażerowie podróżujący w klasie ekonomicznej na trasach z i do Europy oraz na Bliski Wschód mogą zabrać 1 sztukę bagażu głównego o max. wadze 20 kg. Natomiast pasażerowie klasy biznes na tej samej trasie mogą zabrać 1 sztukę bagażu do 30 kg. Na trasie z i do USA / Kanady zarówno w klasie biznes jak i ekonomicznej, bagaż rejestrowany ograniczony jest do 2 sztuk. Wymiar każdej z nich nie może przekraczać wymiarów 158 cm (suma wysokości, szerokości i długości). Waga jednej sztuki w klasie ekonomicznej nie może przekroczyć 23 kilogramów zaś w klasie biznes 32. Bagaż, który przekracza dopuszczone limity, podlega dodatkowej opłacie. Na rejsach krajowych waga bagażu rejestrowanego nie może przekroczyć 20 kilogramów.
  3. Dziecku do lat 2 korzystającemu z 90% zniżki taryfowej (bez prawa do osobnego miejsca), przysługuje prawo do przewozu bagażu o wadze do 10 kilogramów (22 funtów) na trasie z/do Europy oraz na Bliski Wschód. Na trasie z/do USA i Kanady dziecku do lat 2 korzystającemu z 90% zniżki taryfowej (bez prawa do osobnego miejsca) przysługuje prawo przewozu 1 sztuki bagażu o maksymalnej wadze 23 kilogramów (50 funtów) i sumie wymiarów 158 cm (62 cale).
  4. Dzieci do lat 5 nie mogą podróżować same. Rodzice lub opiekunowie są zobowiązani do zapewnienia dodatkowej opieki dla dzieci. PLL LOT oferują swoim pasażerom możliwość wykupienia usługi - dodatkowa asysta. Dodatkowa stewardessa towarzyszy dziecku od odprawy biletowo-bagażowej na lotnisku aż do przekazania dziecka osobie upoważnionej w porcie docelowym. Tego typu usługa jest dodatkowo płatna. Istnieje również specjalna asysta dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat (ta usługa jest również dodatkowo płatna). Dzieci w wieku 5-12 lat podróżujące samodzielnie, wymagają opieki podczas podróży lotniczej. Opiekę sprawuje wyznaczony do tego celu członek personelu pokładowego PLL LOT oraz pracownicy obsługi pasażerskiej. Rodzice lub opiekunowie, których dzieci podróżują samodzielnie, zobowiązani są wypełni dokument "Zlecenie opieki przewoźnikowi lotniczemu", który otrzymać można w biurach PLL LOT lub bezpośrednio przy odprawie biletowo-bagażowej. Młodzież w wieku od 12 do 17 lat może podróżować samodzielnie bez asysty. Na życzenie rodziców lub opiekunów, młodzież w tym wieku może podróżować pod opieką członka personelu pokładowego. Opieka zorganizowana zostanie analogicznie jak dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat. Dorosły pasażer może przewozi pod opieką dwoje niemowląt. Drugie niemowlę musi zajmować dodatkowe miejsce obok opiekuna / bilet ze zniżką CHD/.
  5. Polskie linie lotnicze umożliwiają swoim pasażerom przewóz zwierząt, zarówno na pokładzie jak i w luku bagażowym. W tym celu należy spełni następujące warunki:
    • check przewożone zwierzęta muszą posiada książeczki szczepień oraz aktualne zaświadczenia od weterynarza uwzględniające przepisy kraju wylotu, docelowego oraz portów tranzytowych; zwierzęta muszą być przewożone w pojemnikach odpowiednich do ich wagi i rozmiarów;
    • check waga zwierzęcia wraz z pojemnikiem, przewożonego w kabinie pasażerskiej, nie może przekroczyć 8 kilogramów oraz przekraczać następujących wymiarów (długość/wysokość/szerokość w centymetrach): 55x40x20 (Boeing 767 i 737) oraz 45x30x20 (Samoloty typu ATR i ERJ).
    • check pojemnik musi być na tyle obszerny, aby zwierzę mogło swobodnie stać, obrócić się i położyć w naturalnej pozycji. przewóz zwierzęcia należy zgłosić z wyprzedzeniem, w trakcie dokonywania rezerwacji pasażerskiej (usługa jest dodatkowo płatna).
    • check liczba zwierząt przewożonych jednocześnie jednym samolotem jest ograniczona. PLL LOT umożliwiają również transport innych zwierząt w luku bagażowym samolotu jako ładunek cargo.

    Dla psa przewodnika osoby niewidomej nie stosuje się ograniczenia wagowego, jak również nie wymaga się pojemnika. Pies powinien być w uprzęży i w kagańcu. Pies przewodnik podróżuje w kabinie pasażerskiej samolotów PLL LOT bez dodatkowych opłat.

  6. Linie lotnicze PLL LOT oferują szeroki zakres usług i asysty dla niepełnosprawnych pasażerów.
    • checkPasażerowie z ograniczoną zdolnością ruchową
      • Na lotnisku wózki inwalidzkie i pojazdy elektryczne mogą być dostarczone przez służby lotniskowe. Pasażerowie mogą również korzysta z własnych, prywatnych wózków. Podczas odprawy osób niepełnosprawnych prywatne wózki inwalidzkie zostaną przekazane personelowi lotniska, w celu umieszczenia w luku bagażowym samolotu. (należy poinformować personel PLL LOT o rozmiarze i wadze wózka inwalidzkiego). Przewóz max. dwóch urządzeń ułatwiających poruszanie się jest bezpłatne.
      • W przypadku wózków inwalidzkich/sprzętu umożliwiającego poruszanie się z akumulatorami z ciekłym elektrolitem (grożącym wyciekiem) należy go dodatkowo zabezpieczy przed transportem.
      • Wszystkie samoloty PLL LOT są przystosowane do potrzeb pasażerów z ograniczoną zdolnością ruchową. We wszystkich lotach dalekodystansowych (rejsy do/z USA i Kanady, na pokładach samolotów Boeing 767) polskie linie lotnicze zapewniają wózki inwalidzkie, służące do poruszania się po kabinie samolotu podczas rejsu. Część foteli posiada podnoszone podłokietniki, które ułatwiają poruszanie się. Również część toalet jest wyposażona w specjalne poręcze, ułatwiające korzystanie z nich Pasażerom z ograniczoną zdolnością ruchową.
    • check Pasażerowie z ograniczoną zdolnością wzrokową:
      • Personel linii lotniczej zapewni osobie z ograniczoną zdolnością wzrokową asystę podczas procesu odprawy biletowo-bagażowej i będzie towarzyszy w drodze do samolotu ze stanowiska odprawy oraz z samolotu do hali przylotów po odbiorze bagażu na lotnisku docelowym. Na pokładzie samolotu personel pokładowy zapewnia indywidualny instruktaż bezpieczeństwa osobom niewidomym i niedowidzącym oraz dodatkowo instrukcję bezpieczeństwa drukowaną w Braille’u, dostępną na życzenie.
    • checkPasażerowie z ograniczoną zdolnością mowy i słuchu
      • Personel linii lotniczej zapewni osobie z ograniczoną zdolnością mowy i słuchu asystę podczas procesu odprawy biletowo-bagażowej i będzie towarzyszy w drodze do samolotu ze stanowiska odprawy oraz z samolotu do hali przylotów po odbiorze bagażu na lotnisku docelowym. Na pokładzie samolotu personel pokładowy zapewnia indywidualny instruktaż bezpieczeństwa osobom z ograniczoną zdolnością mowy i słuchu. W przypadku osób potrzebujących asysty lub specjalnej opieki należy o tym poinformować linie lotnicze na nie mniej niż 48 godzin przed wylotem.
Polskie linie lotnicze oferują swoim klientom usługi z zakresu wynajmu samochodów, noclegu oraz ubezpieczenia.